Jak má vypadat eshop a proč
Vzhled vašeho eshopu musí především napomáhat v orientaci na webu a vést oko návštěvníka. Dle sledovaných celosvětových statistik máte pouze 8 vteřin na to, abyste potenciálního zákazníka zaujali. Komplexní dojem webu určuje styl, grafika a volba barev. Vše by mělo být přehledné a čitelné.
Přesně v tomto duchu jsme pro vás připravili nový graficky čistý skin Fashion. Tato responzivní šablona udělá důležitou práci za vás. Pokud ale přece jen máte chuť a odvahu připravit si vzhled svého eshopu sami, níže jsme pro vás nachystali hned několik rad.
Úvodní stránka je vhodná k získání důvěry zákazníka. Pokud máte nějaké certifikace nebo ocenění, právě zde je pro ně vhodné místo. Pomohou i aktuální informace, případná odborná videa či on-line chat. Dobře posloužit mohou také užitečné aplikace a odkazy na propojení se sociálními sítěmi.
Dejte si záležet na navigačním menu rozčleněném do vhodných kategorií. Oblíbené jsou u nových webů také bannery, tedy široké pruhy s fotografií nebo obrázkem. Zabírají často velkou plochu obrazovky a krátkým sloganem vyjadřují účel dané webové stránky.
Celková grafika eshopu určuje atmosféru, která se váže k jeho tématu. Můžete použít firemní barvy, ale dojem musí být hlavně příjemný. Modrá barva bývá užívána univerzálně. Je oblíbená, jelikož navozuje pocit důvěry a spolehlivosti, má uklidňující účinky. Černá barva je zase často identifikována s autoritou a mocí, může také evokovat určité tajemno. Ale v případě kombinování s výraznými barvami (myšleno např. zlatá, červená nebo fialová) je vnímána jako příznak luxusu či exkluzivity.
Na homepage by pak neměly chybět výrazné grafické prvky, které návštěvníka vybízí k určité akci. Umístěte zde tedy účelně piktogramy odkazující na objednávku, chat nebo telefon. Tlačítka graficky odlište.
Vše důležité by mělo být viditelné na hlavní části stránky, aniž by uživatel webu musel rolovat.
Desatero obecných rad
- Méně je často více
Pro čistotu webu je vhodné kombinovat pouze 1 až 2 barvy, popřípadě užít kombinaci jedné barevné harmonie. Především se nesnažte na malou plochu vměstnat mnoho objektů a informací. - Fotografie vydá za tisíc slov
Obrazové sdělení návštěvníka upoutá mnohem více než celý odstavec textu. Proto je třeba dbát na použití poutavých fotografií nebo obrázků. Zvolte však správný formát a velikost. Velké množství obrázku uživatelé přeskakují. Je vhodné je doplnit o výstižný text. Pak věnujte pozornost poměru obrázku a textu. - Užívejte pouze dvou typů písem
Text, který bude tvořen více jak dvěma typy písem, bude již působit nepřehledně a bude hůře čitelný. - Nechť je text snadno čitelný
Světlý text na tmavém podkladu lidé čtou pomaleji, to ale neznamená pečlivěji. Je tedy vhodnější užívat tmavý text na světlém pozadí, který se čte mnohem snadněji. - Nejen forma, ale i obsah je důležitý
I graficky nejpovedenější webová stránka musí obsahovat podstatné informace pro návštěvníka. Vzhled sice utváří první dojem, ale úkolem stránky je předat určité informace. - Inspirujte se konkurencí
Není nic jednoduššího než si osvojit postupy úspěšné konkurence. Všímejte si, jak pracují s barvami, písmem i kompozicí. - Nepoužívejte Word ani Malování
Tvorba jakékoliv grafiky i textu je jednoduchá, rychlejší i efektivnější v grafických editorech. Výsledek je navíc pro návštěvníky lépe čitelný. - Vytvořte si svůj styl
Zvolte jednotný styl, který se bude opakovat a provázet všechny vaše stránky. - Vyberte si jeden centrální prvek
Bývá vhodné zvolit si jeden opakující se prvek, který je spjatý s tématem vaší stránky. - Vytvořte všeříkající úvodní stránku
Úvodní stránka by neměla obsahovat příliš mnoho textu. Ideální jsou krátké řádky. Zvolte jasný slogan, který určuje poslání celého webu. Vyhněte se floskulím.
Shrnuto podtrženo:
Každý funkční eshop by měl být jednoduchý pro používání a pro uživatele intuitivní. Pro zapamatování a lepší dojem z webové stránky můžeme použitou grafikou působit na lidské emoce. Úspěšné webové stránky by měly být především příjemné a měly by zanechat v návštěvníkovi pozitivní pocit. Přičemž vše musí být logicky uspořádáno tak, aby to dávalo smysl.
Dobrý design vašeho eshopu by měl návštěvníky motivovat k požadované akci a musí být pochopen. To znamená, že grafické prvky na webu, by měly mít pro všechny stejný význam. Primárním cílem čisté grafiky je, aby návštěvník v eshopu nakoupil.
Obrázek upoutá, text udrží pozornost, ale nic se nesmí přehánět.